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      Dämonen (40k)  | 
    
   
   
   	 
   
   
   
   
  
    
  
   
    
     Kurl Veranek  
      
      Komet alda
        
      
        
 
  
  
 Dabei seit: 07.11.2006 
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  Herkunft: Vomp Armeen: Füße auf Steinen 
 
 
  
    
     
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   24.07.2012 22:59 | 
  
   
     
        
      
     
      
     
     
   
      
  
      
    
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
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     Adrian  
      
      Undercover-Xi
        
      
        
 
  
  
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  Herkunft: Vlbg Armeen: CSM & GSC 
 
 
  
    
     
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      nette Nörglinge - I like  
      
      
  __________________ "It's Kin." 
"The Void is in ir Veins." 
"Luck has. Need keeps. Toil earns." 
      
      
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   25.07.2012 09:42 | 
  
   
     
        
      
     
     
        
      
     
     
   
      
  
      
    
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
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     obaobaboss  
      
      Fantasy bis zum Ende V.2
        
      
        
 
  
  
 Dabei seit: 24.12.2005 
    Beiträge: 12.857 
  Herkunft: Südtirol Passeiertal Armeen: Orkze un' Gobbos, Hochelfchen 
 
 
  
    
     
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      Auf der einen Seite steht dieser Seelenzermalmer(?) auf nen Fantasybase? Der hat doch voll die mechanischen Teile, das passt doch nicht  
 
 
Die Modelle finde ich aber cool.
      
      
  __________________ Schmeißt eure Fantasy-Bits nicht weg, gebt sie dem Obrrrrr!!! 
      
      
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   25.07.2012 10:29 | 
  
   
     
        
      
     
      
     
     
   
      
  
      
    
     
     
      
     
     
     
     
     
      
     
     
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     Kurl Veranek  
      
      Komet alda
        
      
        
 
  
  
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  Herkunft: Vomp Armeen: Füße auf Steinen 
 
 
   Themenstarter  
    
     
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      Es ist kein White Darf Codex. Nur ein paar neue Regeln. 
 
Screemer haben jetzt 4 Attacken mit S5 ini 4 und DS 2 im Angriff und armourbane.
      
      
  __________________ Sa'an'ishar 
 
In pain there is life, in darkness endless strength. 
 
Sometimes it's better to light a flamethrower than curse the darkness. 
 
Keelah se'lai! 
      
      
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   25.07.2012 10:33 | 
  
   
     
        
      
     
      
     
     
   
      
  
      
    
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
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     Adrian  
      
      Undercover-Xi
        
      
        
 
  
  
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      armourbane???
      
      
  __________________ "It's Kin." 
"The Void is in ir Veins." 
"Luck has. Need keeps. Toil earns." 
      
      
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   25.07.2012 10:37 | 
  
   
     
        
      
     
     
        
      
     
     
   
      
  
      
    
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
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     Kurl Veranek  
      
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  Herkunft: Vomp Armeen: Füße auf Steinen 
 
 
   Themenstarter  
    
     
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      2w6 auf panzerungsdurchschlag.
      
      
  __________________ Sa'an'ishar 
 
In pain there is life, in darkness endless strength. 
 
Sometimes it's better to light a flamethrower than curse the darkness. 
 
Keelah se'lai! 
      
      
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   25.07.2012 10:47 | 
  
   
     
        
      
     
      
     
     
   
      
  
      
    
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
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     Adrian  
      
      Undercover-Xi
        
      
        
 
  
  
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      Panzerfluch klar   
 
 
klingt böse
      
      
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   25.07.2012 10:54 | 
  
   
     
        
      
     
     
        
      
     
     
   
      
  
      
    
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
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     Yersinia pestis 
      
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  | Zitat: | 
  
 
  OK then what about predictions, I know most of them may be wrong but would be nice to see people's opinions (a bit of wish listing as well but it never hurts): 
 
Overall rules: 5+ inv, Instability, No deep strike first turn as an army wide special rule, fear. 
Army wide Options: may buy warp portals as a fortification (up to 3 per fortification slot) for Xpoints, similar to webway portals for daemonic assault, the warp portal can scatter alot but you can assault out of it even in turn 1! psykers can spend one of warp charge to take LD test with possible penalties if within ?" to close portal otherwise cannot be targeted. 
 
Deamonic Marks (preferred enemy against hated mark plus) 
Slaanesh- +1 I 
Tzeentch- Reroll wards of 1 
Nurgle- +1 Cover save 
Khourne- Rage 
 
Daemon psyker lores: 
Tzeentch- lots and lots of powerful shooting abilities 
Slaanesh- buffs units speed and debuff LD of enemy units 
Nurgle- Debuff enemy units T 
 
Units 
Bloodthirster: A lot more powerful with rage but alot more expensive, also ignores downed due to enraged state and instead suffers other penalties, options that make units within 6" have rage/preferred enemy, reroll rolls to wound option, instant death option representing taking of heads, whip shooting option, collar of khourne granting immunity to psychic powers. 
Keeper of secrets- psyker, very fast (give beast movement and a purchase option to scout), options to debuff enemy LD, Sword option that steals soul, option like mindshackle scarabs. 
Lord of change- should be one of the most powerful psykers in the game, upgrades to mastery level, reroll psychic tests, nullify powers etc. 
Great unclean one- should be horrendously tough with shooting abilities, again psychic powers from nurgle, slow and purposeful, options for plague sword 2+ to wound, slime trail, breathe of nurgle, nurgling spawn etc. 
Heralds can be made cheaper and brought into line with the new troop rules, options for chariots obviously as well as the same/similar options to greater daemons. 
Daemon Prince becomes HQ and has same characteristics as chaos space marines but with nice options from daemons. 
 
Special characters- pretty as much as they are now but masque can join units (otherwise she would die) and please please please add Belakor. 
 
Troops: 
Daemonettes- a lot cheaper but as before 
Bloodletters- keep ap3 with rage but made a bit cheaper 
Plaguebearers- same. 
Horrors- brotherhood of psykers with default power with changeling adding an additional power 
Nurglings- as before 
 
Elites 
Bloodcrushers as before but with added rage but cheaper 
Fiends as before but cheaper 
Flamers- cheaper but flamers become as normal heavy flamers (S5 Ap4) 
Beasts of nurgle- no faster but significantly tougher (T6 maybe) 
 
Fast 
Seekers- as before but cheaper 
Screamers- become the anti tank unit they should be, still T4 2W but have basic stats but count as having melta bombs, so they become cheaper 
New drones- Jetbike, very tough but do not hit that hard 
Hounds- same as before but with rage and cheaper, special character hounds give them preferred enemy against one enemy unit. 
 
Heavy 
Slaanesh Chariots- same but cheaper 
Tzeentch chariot- Torrent flamer that is AP3, think helldrake but on a chariot skimmer, also causing extra hits on units in contact with flames. 
Khourne shooty chariot- shoots skulls, s7 ap2 blast 3 
Soul grinder- will not die added otherwise counts as daemon. 
 
Other khourne chariot- hits hard and boosts nearby units with the number of kills 
Tzeentch herald chariot- standard chariot mount 
 
So what you think? | 
  
 
      
      
  __________________ . 
      
      
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   21.02.2013 16:55 | 
  
   
     
        
      
     
     
       
      
     
     
   
      
  
      
    
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
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     Yersinia pestis 
      
      rAtZ
        
      
        
 
  
  
 Dabei seit: 05.05.2006 
    Beiträge: 11.974 
  Herkunft: Tirol 
 
 
  
    
     
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   21.02.2013 23:02 | 
  
   
     
        
      
     
     
       
      
     
     
   
      
  
      
    
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
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     Daggi  
      
      3D-Print Factory
        
      
        
 
  
  
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  Herkunft: Rinn Armeen: Papier, Stein und Schere 
 
 
  
    
     
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      Hooray, Freu mich schon die Warptore klingen ja crazy, bei den Kühen hoff ich immer noch, dass die zumindest Kav werden... 
 
Cool auch, dass es endlich Psi für die Meister des Warp gibt.
      
      
  __________________
 Der Dachs ist ein weiser und treuer Gefährte des Fuchses. Er war es, der den Eid der Tiere aussprach und den Fuchs als Anführer wählte, obwohl diesen Part eigentlich die Eule übernehmen wollte. Während der Abwesenheit des Fuchses, übernahm der Dachs die Aufgabe des Anführers. Er ist besonnen, friedfertig, wird von fast allen mit viel Respekt behandelt und ruft die Tiere bei Streitereien oft zu Raison und Zusammenhalt auf.  
      
      
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   22.02.2013 08:04 | 
  
   
     
        
      
     
     
        
      
     
     
   
      
  
      
    
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
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     kelsho 
      
      almost grown-up
        
      
        
 
  
  
 Dabei seit: 26.05.2010 
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  Herkunft: Ådaring Armeen: Nehekara Kings, Tommies, Scum 
 
 
  
    
     
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 Prinzen in der HQ   
 
 
hoffe stark, dass das nicht stimmt...   
 
 
Tore hören sich echt geil an... würd eh gern Slaanesh mit rein nehmen^^
      
      
  __________________ "Zeit für an Headshot!" 
In der Regel hat alles einen Grund! 
      
      
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   22.02.2013 08:13 | 
  
   
     
        
      
     
      
     
     
   
      
  
      
    
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
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     kelsho 
      
      almost grown-up
        
      
        
 
  
  
 Dabei seit: 26.05.2010 
    Beiträge: 3.728 
  Herkunft: Ådaring Armeen: Nehekara Kings, Tommies, Scum 
 
 
  
    
     
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  | Zitat: | 
  
 
  Original von Daggi 
Ja wundert mich auch, waren doch bis jetzt immer eher niedere Wesen in der Dämonenhirarchie   
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halloooo...????  GW???? Was hat Fluff mit Codex zu tun?????   
  
  
  
      
      
  __________________ "Zeit für an Headshot!" 
In der Regel hat alles einen Grund! 
      
      
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   22.02.2013 08:44 | 
  
   
     
        
      
     
      
     
     
   
      
  
      
    
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
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     surly 
      
      old and grumpy
        
      
        
 
  
  
 Dabei seit: 21.02.2012 
    Beiträge: 9.689 
  Herkunft: Innsbruck 
 
 
  
    
     
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      Die Nurgle Fliegen schauen auf den zweiten Blick garnet soo schlimm aus find ich ... mit der richtigen Bemalung sicher ok (aber ja, wär mehr drin gewesen^^)   
      
      
      
      
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   22.02.2013 09:40 | 
  
   
     
        
      
     
      
     
     
   
      
  
      
    
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
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     JimmyGrill  
      
      Unerreicht in Österreich
        
      
        
 
  
  
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    Beiträge: 10.079 
  Herkunft: München Armeen: Geheimprojekt, ALDA!! 
 
 
  
    
     
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  | Zitat: | 
  
 
  Original von kelsho 
 
 Prinzen in der HQ   
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Endlich!  
 
 
 
  | Zitat: | 
  
 
  Original von Daggi 
Ja wundert mich auch, waren doch bis jetzt immer eher niedere Wesen in der Dämonenhirarchie   
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WTF? DPs waren in der ganzen Geschichte von GW *immer* HQ/Charaktere... mit der einzigen Ausnahme des Codex von 2008.
      
      
  __________________ Unerreicht in Österreich. 
      
      
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   22.02.2013 18:24 | 
  
   
     
        
      
     
      
     
     
   
      
  
      
    
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
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     kelsho 
      
      almost grown-up
        
      
        
 
  
  
 Dabei seit: 26.05.2010 
    Beiträge: 3.728 
  Herkunft: Ådaring Armeen: Nehekara Kings, Tommies, Scum 
 
 
  
    
     
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  | Zitat: | 
  
 
  Original von Daggi 
Ja wundert mich auch, waren doch bis jetzt immer eher niedere Wesen in der Dämonenhirarchie   
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  __________________ "Zeit für an Headshot!" 
In der Regel hat alles einen Grund! 
      
      
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   22.02.2013 18:58 | 
  
   
     
        
      
     
      
     
     
   
      
  
      
    
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
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     Daggi  
      
      3D-Print Factory
        
      
        
 
  
  
 Dabei seit: 08.09.2008 
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  Herkunft: Rinn Armeen: Papier, Stein und Schere 
 
 
  
    
     
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  | Zitat: | 
  
 
      Daemonic: Instability 
    If you lose 25% of your unit at the end of your close combat phase then you must take a leadership test on 2d6.  You subtract the amount of models lost to the overall leadership total. If you pass then nothing happens otherwise you lose wounds equal to the amount you failed the combat by. 
 
    For the case of shooting then the daemons count as being fearless. 
    If a herald joins a unit then the unit is not effected by daemonic Instability 
 
    Heralds: have +1 to weapon skill, wounds, initiative, attack and have LD 9-10 
    Soul grinder has sky fire in profile (220pts base) 
 
    All daemon units have a 5+ invulnerable save as standard. 
    There is upgrades to give heralds 3+ and even 2+ save (although it is very expensive) 
 
    Greater daemons are beasts – the keeper of secrets have 6 base attacks and gains more attacks for every kill. She also has rending. 
 
    Blood thirster- has amazing stat line: 
    WS  BS  S   T   W   A   I   LD  SV 
    10    5   8   7    5    5   5   10  4+ 
 
    Re- rolls all failed to hit and to wound. 
    All greater daemons have the option for 2+ save – although it is on the 65pts+ mark 
 
    Fate weaver can make a enemy hero turn into a spawn if they fail an invulnerble save. 
    Still re-rolls saves (but only invulnerable – no longer armour) 
 
    Basic troops stay the same, points have been reduced minimal 
    Bloodletters – reduced by a point 
    Daemonettes – reduced by 2 points but are now strength 4 on the charge. 
    Plague bearers – reduced by 3 points a model but have lost feel no pain but gained shrouded. 
    Pink horrors- increased by 2 points but have better saves. 
 
    Blood crushers are now monstrous beasts and have rage.  (They are really expensive) 
    Beast of nurgle are vastly improved – and have gone up in cost by 30+ points 
 
    Physic powers are a bit to random and can hurt you badly if you roll badly 
    Nurgle is the best of a bad bunch. | 
  
 
      
      
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 Der Dachs ist ein weiser und treuer Gefährte des Fuchses. Er war es, der den Eid der Tiere aussprach und den Fuchs als Anführer wählte, obwohl diesen Part eigentlich die Eule übernehmen wollte. Während der Abwesenheit des Fuchses, übernahm der Dachs die Aufgabe des Anführers. Er ist besonnen, friedfertig, wird von fast allen mit viel Respekt behandelt und ruft die Tiere bei Streitereien oft zu Raison und Zusammenhalt auf.  
      
      
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   26.02.2013 16:16 | 
  
   
     
        
      
     
     
        
      
     
     
   
      
  
      
    
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
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